• Kako ojačati imunitet kod dece

    • 25.08.2021
    Kako ojačati imunitet kod dece

    Sa dolaskom jeseni i hladnijih dana stiže nam i sezona prehlade, virusa i gripa. Pa tako često imamo situacije curenja nosa, stomačnih virusa, opadanje imuniteta, pa i određene vrste respiratornih infekcija. Na koji način možemo zaštiti našu decu? Za početak ćemo posvetiti par reči o samom imunom sistemu, zašto je on važan?

    Imuni sistem štiti telo od najrazličitijih mikroorganizama koji izazivaju razne bolesti. Naša deca su konstantno izložena ovim patogenima ali ne treba brinuti jer izloženost ne mora da znači da će se dete i razboleti. Kod one dece koje imaju dobar imuni sistem imaju samim tim jaču prirodnu odbranu organizma koje sprečavaju razne bolesti. Kod one dece kod kojih je imuni sistem lošiji organizam je podložniji umoru i bolesti pa se teže bori sa infekcijama. Ukoliko ste primetili da je vaše dete često podložno bolestima morate poraditi  na jačanju njegovog imuniteta. 

    Osim slabog imuniteta kod dece razboljevanje dece često je povezano sa još nekoliko faktora. Nedovoljno provetravanja zatvorenog prostora u kome provode deca je samo jedan od njih. Deca provode u zatvorenom prostoru veći deo dana koji se ne provetrava dovoljno a u kojim respiratorne infekcije konstantno lebde. Jedan od faktora je i sam uzrast dece. Što je dete mlađe češće se razboljeva jer njegov imuni sistem se i dalje razvija. Neprilagođeno odevanje takođe može biti jedan od faktora kao i boravak obolele dece u kolektivima gde se zaraza samo širi. 

    Bilo kako bilo savet je da radite na jačanju imuniteta kod dece. Donosimo vam nekoliko proverenih predloga za poboljšanje imuniteta kod dece.

    Ishrana

    Savet je da deca imaju 5-6 obroka dnevno od kojih su tri glavna a dve užine. Obroci treba da budu što kvalitetniji i da namernice koje koristitite sadrže sve neophodne hranljive materije. Voće i povrće treba da budu sastavni deo menija svaki dan. Za poboljašanje imuniteta jako su dobri šargarepa, paradajz, grašak, pomorandža, jagode, borovnica. Oni u sebi sadrže fitonutritijente i baš kao što smo pomenuli odlični su za imunitet jer podstiču prozivodnju belih krvnih zrnaca koji se bore protiv infekcija. Ishrana treba biti što raznovrsnija pa tako pored voća i povrća bitno je uključiti i orašaste plodove, semenke, mahunarke, integralne žitarice, jaja, ribu, meso, a isključiti unos šećera i industrijskih prerađevina. Vitamini za imunitet kao i minerali takođe su se pokazali preporučljivim kada je jačanje imuniteta u pitanju.

    Spavanje

    Svima je jasno da nedovoljno sna može da ugrozi imunitet. Kada su u pitanju deca, potrebno je 10 do 14 sati sna dnevno. Ono što je bitno napomenuti jeste da je potreban kvalitetan san. Savet je da dete spava u mraku bez paljenja noćne lampe kako bi se melatonin takozvani horman sna lučio na odgovarajući način. 

    Fizičke aktivnosti dece

    Deca trebaju što više vremena da provode na svežem vazduhu pa je savet da se bez obzira na vremenske uslove potrudite da vaše dete bar 30 minuta dnevno provede upravo napolju. Ovo je jako dobro kako za imunitet tako i za san samog deteta. 

    Besplatna
    dostava

    Besplatna dostava
    za porudžbenice
    preko 4000 rsd

    Načini
    plaćanja

    Online plaćanje
    ili prilikom
    preuzimanja paketa

    Ino
    pošiljke

    Moguće slanje
    paketa u sve zemlje
    sveta DHL službom

    Sigurna
    kupovina

    Sigurna online
    kupovine posredstvom
    AllSecure sistema

    Kolačiće upotrebljavamo kako bi ova web stranica radila pravilno i kako bismo bili u stanju da vršimo dalja unapređenja stranice sa svrhom poboljšanja Vašeg korisničkog iskustva, kako bismo personalizovali sadržaj i oglase, omogućili značaj društvenih medija i analizirali promet. Nastavkom korišćenja naših stranica prihvatate upotrebu kolačića.
    • Obavezni
    • Trajni
    • Statistika
    • Marketing