• Zašto je važan balans omega 3 i 6 masnih kiselina?

    • 19.01.2021
    Zašto je važan balans omega 3 i 6 masnih kiselina?

    Poznato je da ljudski organizam sintetiše brojne molekule na osnovu sastojaka koji se svakodnevno unose putem hrane. Međutim postoje neke masne kiseline koje se ne mogu sintetisati, te je jedini način njihovog unosa upravo preko hrane ili određenih suplemenata. Omega 6 i omega 3 masne kiseline spadaju u tu grupu i suštinski su važne za naše zdravlje?

    Zašto su one neophodne našem telu?

    Omega 3 masne kiseline doprinose normalnom funkcionisanju mozga, podstiču pravilan rast i razvoj, smanjuju upale ali i rizike za pojavu srčanog infrakta, raka, osteoporoze. Usled nedostatka ove masne kiseline, javlja se umor, depresija, dolazi do pada koncentracije, slabe cirkulacije, odnosno dolazi do defunkcionalnosti organizma. 

    Kada je reč o Omega 6 slično Omega 3 neophodna je za normalan rad mozga. Dodatno doprinosi pravilnom rastu kose i održavanju zdrave kože i kostiju. Pomenimo i da prisustvo ovih kiselina u organizmu pomaže reproduktivnom sistemu. 

    Gde se mogu naći omega-3 masne kiseline?

    Kada je reč o namernicama bogatim omega-3 masnim kiselinama tu su lanene semenke. Konzumiranjem ove namernice bogate omega-3 kiselinama, smanjuje se rizik od pojave dijabetesa, srčanog oboljenja. Semenke lana možete dodati kolaču, hlebu ili pak jesti ih uz jogurt. 

    Riblje ulje

    Svakako se među namernicama bogatih ovim kiselinama posebno izdvaja riba i riblje ulje. Tako su studije pokazale da stanovnici Mediterana zbog svoje ishrane bogate ribom smanjuju rizik od pojave srčanih oboljenja. Slično je sa Eskimima. Oni svakodnevno konzumiraju plavu ribu te su srčani problemi među njima retka pojava.

    Losos

    Losos se posebno izdvaja po tome što je bogat omega-3 masnim kiselinama. Riba se može nabaviti kako u sirovom tako i dimljenom obliku. Lako se priprema i utiče pozitivno na razvoj mišića, kostiju i zglobova.

    Skuša

    Tu je i skuša koja sadrži omega-3 kiseline i minerale i vitamine koji pozitivnu deluju na celokupno zdravlje, a pritom sadrži jako malo štetnih zasićenih masti.

    Orah

    Jedna od namernica koja je izrazito bogata omega-3 kiselinama jeste orah. Sadrži oko 65% masti, 15% proteina i 13,7% uljenih hidrata. Tako šaka oraha znatno doprinosi vašem zdravlju a to je ujedno i preporučljiva doza omega-3 masnih kiselina.

    Gde ima omega-6 kiselina?

    Ove masne kiseline se mogu naći u biljnim uljima, u suncokretu, kukuruzu, ali i u sojinom ulju. Takođe ih unosimo preko jaja, mesa i mesnih prerađevina.

    Balans je važan

    Kao i u svemu i ovde je potrebno pronaći balans prilikom unošenja omega 6 i omega-3 masnih kiselina. Ljudi su u početku konzumirali više omega-3 kiseline, da bi se to kasnije promenilo. Tako je u poslednjih 150 godina unos omega-3 kiselina smanjen za oko 80% pokazuju brojna istraživanja. Veliki broj zdravstvenih studija je pokazao da je ravnoteža ovih kiselina izuzetno važna za naše telo. S tim u vezi Svetska zdravstvena organizacija izdala je preporuku u kojoj stoji da bi odnos snaga ovih kiselina (omega-3: omega-6) trebalo da bude od 1:3 do 1:5. Doduše to malo drugačije izgleda u stvarnosti te je primera radi u Americi 1:10, dok je u Japanu to 1:1.

    Omega 3 Max

    Pored hrane ove kiseline se mogu unosti i preko suplemenata. Tako je Omega 3 Max potpuno prirodan preparat  koji sadži esencijalne masne kiseline iz ribljeg ulja. Svaka kapsula sadrži idealne proporcije dugih i kratkih lanaca, 180mg EPA i 120mg DHA, što daje najbolje rezultate u redovnoj upotrebi. Omega 3 masne kiseline povećavaju elastičnost krvnih sudova i smanjuju rizik od srčanog udara.

    Preporučuje se: kod povišenog krvnog pritiska i loše cirkulacije, povišenog holesterola i triglicerida u krvi, kod psorijaze, kod oboljenja srčanog mišića i ateroskleroze kod reumatskih oboljenja i bolesti zglobova i kostiju (osteoartritis i osteoporoza).

    Krill ulje - Save Oil

    Dodatak ishrani koji sadrži uljani ekstrakt račića Antarktika - kril ulje koji predstavlja prirodni izvor astaksantina, fosfolipida i omega-3 masnih kiselina. Ispoljava pozitivno dejstvo na prohodnost krvnih sudova, pobošljava funkcionisanje mozga i  nervnog sistema, zglobova, a redovnom primenom pobošljava funkcionisanje celog organizma. Prirodnim putem reguliše holesterol i trigliceride, sprečava pojavu arteroskleroze, i samim tim svih kardiovaskularnih bolesti.

    Primena:

    Uzeti jednom do dva puta dnevno po jednu kapsulu.

    Besplatna
    dostava

    Besplatna dostava
    za porudžbenice
    preko 4000 rsd

    Načini
    plaćanja

    Online plaćanje
    ili prilikom
    preuzimanja paketa

    Ino
    pošiljke

    Moguće slanje
    paketa u sve zemlje
    sveta DHL službom

    Sigurna
    kupovina

    Sigurna online
    kupovine posredstvom
    AllSecure sistema

    Kolačiće upotrebljavamo kako bi ova web stranica radila pravilno i kako bismo bili u stanju da vršimo dalja unapređenja stranice sa svrhom poboljšanja Vašeg korisničkog iskustva, kako bismo personalizovali sadržaj i oglase, omogućili značaj društvenih medija i analizirali promet. Nastavkom korišćenja naših stranica prihvatate upotrebu kolačića.
    • Obavezni
    • Trajni
    • Statistika
    • Marketing